Saturday 21 January 2012

Adab Bersolek Dalam Islam




Yeahh,selamat malam semuanya:face12:korang dah makan??bagusla kalau sudahhhokeyyy,merujuk kepada topik pada malam nii,apple mau kongsi pada kaum2 hawa sekalian tentang adab bersolekkk yeayy,sapa suka makeup2alaaa..biasalakn,orang perempuan,semuannya suka nak bermakeup jugakan apple pun suka juga..tapi tiadala sampai over sangat macam opera cina,hikhik:123:just simple2 ja..pakai bedak muka,lepas tuu pakai lipstik nipis jaaa,tadaaa,dah siap

okey,jom baca adab2 bersolek dekat bawah niii



Adab ini adalah amalan yang diamalkan oleh Nabi Yusuf A.S. yang telah diangkatkan darjat dari hamba menjadi seorang pembesar. Barangsiapa yang mengamalkannya setiap hari dan sebati dalam hidupnya, maka mereka akan sentiasa dipandang manis, berseri dan dikasihi pada setiap mata yang memandangnya. Ia juga merupakan rahsia awet muda dan Insya Allah apa yang dihajati akan tercapai.
Amalan tersebut ialah..

Bila kita menghadap cermin,bacala selawat sebanyak 3x

Membaca Bismillahirahmannirahim..segala puji bagi ALLAH yang memperbaiki tingkah laku ,maka perhaluskan budi pekertiku..

Setelah itu..sentuh muka dengan jari bermula daripada

  mulut

  hidung

  mata

  dahi

Mulalah bersolek.. setelah usai bersolek,Baca Bismillahirahmannirahim..Doa Nabi Yusof (surah Al Baqarah ayat 165) 10X Sambil niat apa yang terjadi sambil merenung ke..

  mulut

  hidung

  mata

  dagu


Ha..sama2la kita amalkan selalu yaaaorang lelaki pun boleh jugaaa..kalau nak awet muda and nak nampak sentiasa ensoommmm depan isterikannn..hihi..yang isteri pulak mestila nak nampak muda dan cantikkk kan3:face17:

sekian wassalam

2 comments:

Anonymous said...

waahhhh...sgt brguna entry ni...:) time kaseh apple..:)

Apple Pearl said...

@ Izz Faizah : sama2 Izz..sama2 kta amalkan erkk :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...